Strona główna
Relacje
en
Festiwal
Jury
Program
Nagrody
Filmy
Laureaci
Aktualności
Relacje
Press
Regulamin
Biblioteka dydaktyczna
Informacje dla widzów
Informacje dla grup
Informacje dla gości
Ale Kino! Industry/Education Pro
Partnerzy
BIP
Kontakt
Katalog festiwalowy
Pobierz
→
Program
Zobacz
→
Biblioteka dydaktyczna
Zobacz
→
Zawędrować, gdzie nam się żywnie podoba - rozmowa z Michałem Poniedzielskim i Dominikiem Litwiniakiem, twórcami filmu „Praktyczny Pan"
Portugalski niepokój. Z Davidem Pinheiro Vicente, reżyserem filmu „Baranek Boży”, rozmawia Kuba Armata
Na przekór stereotypom. Z Rémim Chayé, reżyserem filmu „Dziki Zachód Calamity Jane”, rozmawia Kuba Armata
Raport ze spotkania online Ale Kino! "Interes się kręci?"
Yohan Manca, reżyser „Traviaty, moich braci i mnie" w rozmowie z Piotrem Czerkawskim
"Żeby nie traktować młodych ludzi protekcjonalnie" - Lee Ji-won w rozmowie z Piotrem Czerkawskim
"Podążać za intuicją" - z Antonetą Alamat Kusijanović, reżyserką filmu „Murena”, rozmawia Kuba Armata
Piękno „brzydkich” zwierząt - z twórcami filmu „Palec śmierci” rozmawia Kuba Armata
"Animacja zawsze wydawała mi się najbardziej prawdziwą, najpełniejszą formą sztuki". Wywiad z Hassanem Al – Jahni, reżyserem filmu "Nadchodzi ramadan!"
"Animacja ma zdolność opowiadania ludzkich historii"- z Marią Cristiną Pérez, reżyserką filmu „To wszystko wina soli”, rozmawia Kuba Armata
Przywoływać duchy to tęsknić: Barbara Kowalewska o "Buladó"
Okiem Młodego Krytyka: "Murena"
Okiem Młodego Krytyka: "Murena" i "Yuni"
Okiem Młodego Krytyka: krótkie metraże
Ten głód... i tamten. Barbara Kowalewska o "Tygrysach" i "Dzieciach słońca"
Krowie spojrzenie na ptasie spory. Barbara Kowalewska o "Mama mu wraca do domu"
Okiem Młodego Krytyka: "Yuni" i "Sami, Joe i Ja"
Kwiatek dla mamy - Barbara Kowalewska o "Dzieciaki sobie radzą"
Niepodległość fioletu - Barbara Kowalewska o "Yuni"
Okiem Młodego Krytyka: "Na linii wzroku" i "Ciemny las"
Okiem Młodego Krytyka: "Max i Dzika Siódemka" i "Na linii wzroku"
Jak nie spełnić wszystkich marzeń - Barbara Kowalewska o "Angel" i "Moja mama gorylica"
Okiem Młodego Krytyka: "Valentina"
Okiem Młodego Krytyka: podwójne spojrzenie na "Dzikie korzenie"
Nigdzie nie idę - Barbara Kowalewska o "Valentinie"
Kto zrozumie smoka? Barbara Kowalewska dla Ale Kino!
„Znaleźliśmy małe lądowisko z pozostawionymi tu i ówdzie kilkoma starymi samolotami”. Lior Chefetz o filmie „Podniebni jeźdźcy”
Krótki film o długiej ważności. O filmach krótkometrażowych pisze Barbara Kowalewska
„Nadal jesteś w stanie rozpoznać trabanta, wartburga lub skodę”. Ralf Kukula i Matthias Bruhn o filmie „Fritzi. Przyjaźń bez granic”
„Wielu strażaków to w rzeczywistości radośni piromani”. Nick Kelly o filmie „The Drummer and the Keeper”
„A na liście były skrzydła, peleryna, jednorożec…” Silje Salomonsen o filmie „Siostry. Lato naszych supermocy”
Możesz być, kimkolwiek chcesz. Z Jonathanem Elbersem, reżyserem filmu „Klub brzydkich dzieci”, rozmawia Kuba Armata
Wybrakowane zestawy klocków. O „The Drummer and the Keeper” pisze Barbara Kowalewska
„Małe piekarnie i sklepy mięsne znikają, ale salony fryzjerskie nadal trzymają się nieźle”. Mischa Kamp i Tamara Bos o filmie „Cały świat Romy”
Do czego służą cukierki z witaminami. O „Oskarze i Lilli” pisze Barbara Kowalewska
„Realizm pozwala mi na więcej niż fantazja”. Pierre Coré o filmie „Fantastyczna podróż Margot i Marguerite”
"To właśnie lubię robić!" Z Johnem Sheedym, reżyserem filmu „Szczęściara”, rozmawia Kuba Armata
Okiem Młodego Krytyka #14: "Wakacyjni buntownicy"
Okiem Młodego Krytyka #13: "Lekcja niemieckiego"
Ściszone życie. O "Podjazdach" pisze Barbara Kowalewska
„Wydaje się, że rodzice powszechnie krzyczą na dzieci”. Alejandro Fernández Almendras o swoim filmie „Mój przyjaciel Alexis”
Wężowa skóra i ocalanie pamięci. O „Białym wężu” pisze Barbara Kowalewska
Okiem Młodego Krytyka #12: "Szczęściara"
Okiem Młodego Krytyka #11: "Prawdziwy mężczyzna"
Okiem Młodego Krytyka #10: "Randki z Amber"
„Myślę, że ona uczy się nawet polskiego”. Kurt Martin opowiada o swoim filmie „Księżycowy kamień dla Monday”
Zgubne radości obowiązku. O "Lekcji niemieckiego" pisze Barbara Kowalewska
Okiem Młodego Krytyka #9: "Sweet Thing"
To list miłosny do mojej matki. Samuel Kishi Leopo o filmie „Wilki”
Okiem Młodego Krytyka #8: "Antygona"
Zdobyć zaufanie. Z Evą Riley, reżyserką filmu „Idealna 10-tka”, rozmawia Kuba Armata
Okiem Młodego Krytyka #7: "Dziewczyna z bransoletką"
Okiem Młodego Krytyka #6: "Klub brzydkich dzieci"
Okiem Młodego Krytyka #5: "Kuessipan"
Uprzejmość może być inspirująca. Z Andrew Ahnem, reżyserem „Podjazdów”, rozmawia Piotr Czerkawski
Okiem Młodego Krytyka #4: "Jackie i Oopjen"
„Złota zasada kina dla młodego widza – pozbądź się dorosłych”. Z Martą Karwowską o filmie „Tarapaty 2” rozmawia Gert Hermans
Okiem Młodego Krytyka #3: „Mój brat ściga dinozaury”
Gdy rodziców nie ma na wyciągnięcie ręki. Barbara Kowalewska pisze o filmach „Wilki” i „Siostry. Lato naszych supermocy”
Okiem Młodego Krytyka #2: „Neddle Park Baby”
Kurtka z pudła. Benjamin Parent opowiada o filmie „Prawdziwy mężczyzna”
Okiem Młodego Krytyka #1: "The Drummer and the Keeper"
No i ruszyliśmy! Festiwal zza kulis
Supermoce w walce ze wstydem. Recenzja filmu "Mój brat ściga dinozaury"
Nastolatkowie znajdują się pod nieustanną presją. Ze Stéphane’em Demoustierem, reżyserem „Dziewczyny z bransoletką”, rozmawia Piotr Czerkawski
Irlandia może być wzorem dla Polski. Z Davidem Freyne’em, reżyserem „Randek z Amber”, rozmawia Piotr Czerkawski
Znaleźć swoje miejsce. Z Martiną Sakovą, reżyserką filmu „Wakacyjni buntownicy”, rozmawia Kuba Armata
Poznawaj, nie oceniaj. Z Myriam Verreault, reżyserką filmu „Kuessipan”, rozmawia Kuba Armata
Ale Kino! Ale gadżety!
W nas też jest dziecko. Z Mariuszem Palejem i Magdaleną Nieć, twórcami filmu „Czarny Młyn”, rozmawia Kuba Armata
Imię wiele o nas mówi. Z Gasparem Scheuerem, reżyserem filmu „Delfin”, rozmawia Kuba Armata
Łatwiej napisać coś w Internecie, niż zrobić film – z Arashem T. Riahim, reżyserem „Oskara i Lilli”, rozmawia Kuba Armata
Dobrze jest czasem zmienić zdanie. Z Johanne Helgeland, reżyserką filmu „Wszyscy za jednego”, rozmawia Kuba Armata
Bądźcie dla siebie czuli. Z Anne Émond, reżyserką filmu „Młoda Juliette”, rozmawia Kuba Armata
To coś więcej niż film o narkotykach. Z Pierre'em Monnardem, reżyserem "Needle Park Baby", rozmawia Piotr Czerkawski
Więcej światła i powietrza - wywiad z Martą Karwowską, reżyserką filmu "Tarapaty 2"
Bez patosu i stereotypów. Ze Stefano Cipanim, reżyserem "Mój brat ściga dinozaury", rozmawia Piotr Czerkawski